Strevend naar een inclusieve samenleving zijn de voorzieningen op de hubs er voor iedereen. Hubs bieden dan ook volop mogelijkheden voor de koppeling van doelgroepenvervoer met openbaar vervoer. Rustig, droog (en veilig) kunnen wachten, horeca, toiletten, WiFi, watertappunten, digitale actuele reisinformatie en het gemakkelijk en veilig in-en uitstappen; dit maakt dat de WMO-reiziger zich op de hubs even goed thuis kan voelen als iedere andere reiziger.
Financieel interessant
Door de investeringen die er door alle partijen in de hubs worden gedaan, worden zij steeds toegankelijker voor alle groepen in de samenleving. Daardoor is er voor gemeenten mogelijk financieel voordeel te behalen als het WMO-vervoer via de hubs wordt verbonden aan het openbaar vervoer. Eén WMO-kilometer is namelijk tien keer zo duur als één OV-kilometer. Kortom, alle reden om dit eens verder te ontdekken en te gaan onderzoeken of WMO-reizigers in jouw gemeente (door te reizen via de hub) kunnen deelnemen aan het regulier openbaar vervoer.
Nieuwsgierig geworden?
Wil je er eens over van gedachten wisselen, neem dan contact op met hub-adviseur Almer Top, tel. 06-11 80 58 99.