De functie
De accountmanager hubs kent de hubformulepijlers door en door en kan dit op overtuigende wijze overbrengen aan de wegbeheerders en partners. De accountmanager draagt verantwoordelijkheid voor het begeleiden van dezelfde wegbeheerders op het gebied van: veiligheid, reisbeleving, samenwerking, marketing en is voor hen het klankbord voor de hub. Het verschaffen van nieuwe inzichten, projectondersteuning en het faciliteren van marketingmaterialen behoren tot de primaire werkzaamheden.
Als accountmanager hubs ondersteun je alle wegbeheerders in de breedste zin van het woord. Je bent vaak onderweg om hen te bezoeken en hebt een proactieve houding als het aankomt op lokale inspanningen en activering van de hub. Je weet wat er bij iedere hub speelt, zorgt voor uitwisseling van best-practises en legt contacten met partijen die waarde toevoegen aan de hub. Hiernaast bouw je mee aan het formuleplan, waarmee je ons formule- en hubbeleid naar een hoger niveau tilt. Kortom, een leuke combinatie van werkzaamheden met veel vrijheid, ruimte voor creativiteit en ontwikkeling.
In ieder geval is de opdracht van de accountmanager hubs om de uitrol van 10-20 Hubs in 2019 en 2020 vorm te geven, van verkennend gesprek met stakeholders en gemeente tot en met de implementatie. Hierbij wordt in gezamenlijkheid met wegbeheerder en stakeholders een keuze gemaakt in het maatwerkprogramma voor de betreffende hub en worden afspraken gemaakt over wie welke verantwoordelijkheden heeft in realisatie en hoe de financiering kan worden ingevuld.
Voorbeelden van werkzaamheden
- Hub voorstellen maken voor wegbeheerders
- Ondersteunen van wegbeheerders bij de aanpak of opwaardering van de hub
- Begeleiding marketingcampagnes binnen de hub formule
- Onderdeel uitmaken van de projectgroepen van wegbeheerders die met hubs aan de slag gaan
- Zorgen voor een optimale informatievoorziening richting wegbeheerders (vertaling beleid naar praktijk)
- Marketing faciliteiten beheren en ontwikkelen voor wegbeheerders
- Formule- en huisstijlbewaking bij wegbeheerders
- Inzichten verzamelen op basis van marktontwikkelingen, zowel nationaal als internationaal
- Aanbevelingen doen richting hub organisatie voor (strategische) verbeteringen
- Samenwerken met lokale, regionale en landelijke partijen die van meerwaarde zijn voor de hubs (bijv. Natuurmonumenten, horeca, marktpartijen voor deelauto’s, etc.)
Competenties
- Coachen, inspireren en motiveren
- Creatief omgaan met weerstand
- Doorzettingsvermogen en resultaatgericht
- Hands-on mentaliteit, een leider door het voorbeeld te zijn
- Multitasker met overzicht
- Nauwkeurig, communicatief sterk
- Commercieel ingesteld, resultaatgericht, zelfstandig
Gewenste vaardigheden en deskundigheid
- Oog voor detail en beleving
- Affiniteit met logistiek, retail, horeca en reisbeleving
- Aantoonbare ervaring met politieke besluitvorming en processen
- Commercieel, financieel en strategisch inzicht
- Creatief met het vormgeven van acties en lokale samenwerking
- Je krijgt energie van een informele en dynamische omgeving
- In stressvolle situaties kun je overzicht houden en prioriteiten stellen
Overige functie-eisen
- HBO/WO-opleiding (bij voorkeur Commerciële of Logistieke richting)
- Minimaal twee jaar ervaring in een soortgelijke functie (of ervaring binnen sales, marketing, mobiliteit)
Arbeidsvoorwaarden
Naast goede secundaire arbeidsvoorwaarden bieden wij afhankelijk van je ervaring, voor deze functie een salaris van maximaal € 71.398 bruto per jaar bij een 36-urige werkweek (functieschaal 11, norm 1 juli 2019). Dit is inclusief het Individueel Keuze Budget (IKB) van 22,37 %. Het IKB is opgebouwd uit het vakantiegeld, de eindejaarsuitkering, bijdrage levensloop en bovenwettelijke vakantiedagen. Het IKB kan maandelijks voor diverse doelen worden ingezet. De CAO Provincies is geldig.
Je komt in dienst bij het OV-bureau Groningen Drenthe en werkt voor en namens de provincies Groningen en Drenthe. Detachering vanuit de huidige werkgever behoort tot de mogelijkheden.
Deze vacature betreft een tijdelijke functie voor een jaar.
Wil je meer weten?
Wil je meer informatie over de inhoud van de functie dan kun je contact opnemen met Erwin Stoker, via 0592 396900 of Martin Courtz, via 0592 365313
Heb je vragen over de procedure dan kun je contact opnemen met Attie Sijpkes, via 0592 396900 of vacature@ovbureau.nl.
Solliciteren?
Je sollicitatiebrief en CV kun je richten aan de heer E. Stoker, en sturen naar vacature@ovbureau.nl.
Je kunt reageren tot en met 15 september 2019. De sollicitatiegesprekken staan gepland op 26 en 27 september 2019.